Sunday, December 5, 2010

Malaysia only one--Pasar Malam whole year round 馬來西亞唯一全天候夜市

 詩巫的夜市,每晚6點前開始擺賣.白天,這里是市區道路和停車位.到了晚上,它就是步行街,車輛禁止進入.而且,全馬來西亞,只有詩巫的夜市是全天候的,一年365天.所以說,這是全國找不到的夜市.規模不是很大,也有數十個攤位.夜晚熱鬧起來時,也是一個很好參觀的地點,有道地美食,用品,服裝.
this is the only one in Malaysia, which is opening all year round. every evening around 6pm, the place is stop for traffic, no cars, but for walking and hawker stalls, which is called "Pasar Malam". this is Sibu, a big town beside the majestic Rajang River, in the central of Sarawak.

4 comments:

  1. 我去詩巫一定去這個夜市。但從來不知他叫甚麼名字?

    ReplyDelete
  2. 阿福,幾時放假回來砂拉越,一定要聯絡一下,不可以靜悄悄的來來去去.ok?

    ReplyDelete
  3. 我有點擔心這次會不能去詩巫。我得要赶回去辦理結婚證書一事,弄個不好,可是會被女方這邊念一輩子之事。我很想去一趟 Kapit及在詩巫找你們。但,沒有太大的把握。(我回程直接坐飛機陪女友家人一起去 Mulu,所以回程一定沒有經過詩巫。)

    ReplyDelete
  4. great photos!
    never cease to inspire!

    ReplyDelete